Aku Nak Jadi Kekasih Halal Dia ! {Part 3}
Assalamualaikum ,



Pagi ini, tenagaku memiliki aura tersendiri. Aura yang sukar untuk aku terjemahkan. Mungkinkah sebab si muslimah itu? Aku sendiri pun tak tahu. Yang pasti, hari ini, aku lebih bersemangat untuk belajar.
HANIF!!
Siapa pulalah yang menjerit memanggil nama aku ni. Aku memusingkan sedikit kepalaku. Oh, Shahrizal rupanya. Memekak saja!
Dalam keadaan tercungap-cungap keletihan berlari, Shahrizal menarik nafasnya dalam-dalam sebelum menutur bicaranya.
“Wei, ‘girlfriend-girlfriend’ kau semua cari aku tanya fasal kau. Aku penatlah asyik nak menjawab jawapan yang sama saja tiap-tiap hari. Boleh jadi gila kepala otak aku ni.”
Dengan muka selamba, aku tersengih.
“Apa? ‘Gelifriend’? Haha.”
“Seriuslah beb!” Tegas nada Shahrizal. Tertekan agaknya.
“Alah, kau bagi sajalah apa-apa alasan pun asalkan aku tak jumpa dah dengan perempuan-perempuan tu. Mengganggu ketenteraman hidup aku saja!”
Rizal ketawa mendengar luahan jujurku. Dia menyusun kata untuk memaku aku.
“Tak sampai sebulan lagi takkan kau dah bosan kot. Cun apa pasangan-pasangan kau tu. Siapa suruh kau tamak nak sekali empat? Padan muka! Dahlah semuanya tergila-gilakan kau. Haha..”
Aku terdiam sebentar.
“Aku tak kisahlah kau nak cakap apa Rizal, yang pastinya, aku tak nak fikir dah fasal perempuan-perempuan tu. Bukan tergila-gilakan aku, tapi tergila-gilakan harta ayah aku saja! Kalau kau nak semua pun, aku tak kisah dah. Percuma aku bagi kau. Puas? Dahlah, aku penatlah, nak keluar pergi café sekejap.” Aku terus pergi menuju ke café tanpa mempedulikan Shahrizal lagi.
Fikiran aku betul-betul celaru sekarang ni. Aku betul-betul nak berkenalan dengan budak perenpuan muslimah kelmarin yang aku jumpa tu. Tolonglah muuncul wahai muslimah idamanku…
Terpana mataku memandang gadis yang berdiri di hadapan pintu café tu. Budak perempuan muslimah itulah! Wow! Adapeluang ni. Gayamacam dia tengah tunggu seseorang. Bolehlah aku ambil kesempatan masa yang ada ni. Get your step!
“Assalamualaikum saudari.” Seperti biasa, dia menjawab salamku. Aku memperkenalkan terus diriku sebelum dia pergi seperti kelmarin. Melepas aku nanti.
“Saya Hanif Al-Radzi, kelas Ustaz Zahar. Awak pelajar yang baru masuk 3 hari lepas tukan? Kita pernah jumpa sebelum ni di kantin. Ingat tak?”
“Ooo..Ya, saya pelajar baru di sini. Saya tak berapa nak ingatlah. Kawan saya dah datang tu. Minta diri dulu.”  Jawab muslimah itu acuh tak acuh.
Alamak, dia dah nak pergi pula. Aku cepat-cepat bertanya padanya dengan satu laungan.
“Nama awak….?” Dia hanya menggelengkan kepalanya dan terus berjalan menuju ke arah sahabatnya itu tanpa menghiraukan pertanyaan aku. Geramnya!!
Mata aku terlihat kelibat kawan si muslimah itu. Bibirku mengukir sebuah senyuman. Good! I have an idea!
Eh, aku kenallah kawannya tu. Lina Ziana rupanya. Senanglah aku nak tanya fasal perempuan muslimah tadi tu. Haha.. Betul-betul mencabar kelelakian akulah perempuan muslimah tu. Tak layan aku langsung! Pandang aku pun tak! Pandang sekali lepas tu dia terus alihkan pandangan dia. Tak kacak ke aku pada dia? Tak mengapalah. Lepas ni, aku akan susun strategi lain. Erm..Lina mesti kena tolong aku. Dah jumpa satu jalan. Yes!!
Bersambung .. Hehe !

Terima Kasih sbb sudi baca cerpen nih . Nantikan Part 4 pulakk yerr ! *wink winkk*

new past